Deweloper przebuduje układ komunikacyjny Bronowic?
W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o fatalnej sytuacji komunikacyjnej związanej z organizacją ruchu na ul. Zielony Most. (Tekst – TUTAJ) Dziś w skrzynce, w odpowiedzi na ten tekst, znaleźliśmy list od Gerlach Development Sp. z. o. o. Oto on:
Nowy układ ogólnodostępnych dróg publicznych, który połączy ulicę Katowicką z Radzikowskiego i Armii Krajowej powstanie do końca czerwca przyszłego roku. Przedsięwzięcia podejmie się firma Gerlach Development Sp. z o.o. finansując je w całości z środków własnych.
Dodatkowa infrastruktura drogowa Bronowic jest obecnie w fazie projektowej i powstaje w trosce o zrównoważony rozwój dzielnicy, w związku z planowaną inwestycją mieszkaniowo-biurową na terenach w okolicach Ronda Ofiar Katynia. W ramach planowanej realizacji, na mocy umowy z ZIKiT Kraków powstanie łącznie 1780 m dróg publicznych. Będą to zarówno: nowa droga lokalna o łącznej długości 1051 m, która połączy ulicę Pasternik z Armii Krajowej z pominięciem Ronda Ofiar Katynia oraz dwie drogi dojazdowe o długościach 449 m i 280 m, które połączą się z istniejącą drogą wewnętrzną osiedla “Zielone Tarasy” i umożliwią wjazd na ulice Radzikowskiego z pominięciem ulicy Katowickiej.
Przyczyni się to do znacznego odciążenia ulicy Katowickiej, usprawni przejazd przez ulicę Zielony Most i korzystnie wpłynie na cały ruch drogowy w okolicy. Wpłynie to również na zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza w Bronowicach, a w konsekwencji do poprawy jego jakości. Dzięki czemu odetchną nie tylko mieszkańcy Bronowic Małych ale również przeciążona infrastruktura drogowa. Tym samym, nowe inwestycje, które oddawane będą do użytku, nie wpłyną na pogorszenie się ruchu w tej części miasta. Projektowana infrastruktura drogowa spowoduje, że znacznie wzrośnie płynność ruchu samochodowego, a co za tym idzie zmniejszą się korki, które w dużym stopniu przyczyniają się do powstawania smogu w okolicy.
W ramach inwestycji, powstanie też pełna infrastrukturą sieci wodnej, kanalizacyjnej, deszczowej i sanitarnej, oświetlenia ulicznego, zasilania elektrycznego i telekomunikacyjnego oraz nowy odcinek sieci ciepłowniczej. Ten ostatni zasilać będzie nie tylko tereny nowej inwestycji ale również umożliwi zasilenie w ciepło miejskie Szkoły Podstawowej nr 50 oraz pozostałych terenów położonych na zachód od terenu inwestycji w tym istniejących już osiedli jak np. “Złota Podkowa”.
Złożenie wniosku przez inwestora o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej nastąpi z końcem lutego bieżącego roku. Decyzja w tej sprawie zostanie ogłoszona w maju br. Nowy układ komunikacyjny powstanie w rok od uzyskania koniecznych pozwoleń. Przedsięwzięcie będzie kosztowało około 15 000 000 zł i zostanie pokryte w całości ze środków własnych inwestora. Planowany czas zakończenia inwestycji to czerwiec 2016 roku.
–7 komentarzy–
Super, żeby tylko ZIKiT czegoś nie wymyślił….
Dobrze by było gdyby powstała alternatywa dojazdu do Radzikowskiego i Armii Krajowej. Wszyscy rodzice dowożący swoje dzieci do szkoły pewnie się ze mną zgodzą.
W tym rejonie brakuje bardzo jeszcze jednej rzeczy – alternatywy dla drogi Zielony Mostek albo conajmniej zsynchronizowania świteł ze skrzyżowaniem z ul. Bromowicką – bardzo często kierowcy wjeźdżają “na pałę” na skrzyżowanie bo pod mostkiem jest czerwone , potem czerwone jest na skrzyżowaniu na ul Bronowickiej i wszystko stoi. Najlepszym rozwiązaniem byloby poszerzenie samego mostu kolejowego i drogi ale niestety to nierealne 🙁
Jako obcokrajowcem dziwi mi fakt ze nie ma wspolnie zgoda o przebudowej od Urzad Miasta, Rada Dzielnica i ZiKiT i ze lewa reke nie ma zielonego pojecia co prawa robi. Tez dziwi mi sie ze deweloperzy od Zlotowa Podkowa ktorzy glownie powodowali, ze Ul. Zielony Most jest na swiatlo nie byli zmuszony zainwestowac jak Gerlach z wzgledem za obciazenia infrastruktura (tzn nie tylko drogi ale tez szkoly, przechodnia itp.) jak jest w innym kraju. Byloby lepiej jesli deweloper od Zlotowa Podkowa byl zmuszony budowac droga of Wieniawy Dlugoszeskiego poniewaz potem Katolicka mialby polowa ruch, Zielony Most byloby jednokierunkowy oprocz tego malego kawalka okolo most ktore byloby na swiatlo.
Apropo nowa droga, nie byloby rozsadny budowac od Pasternik do Balicka przez nowy dworzec i calkiem zniknac SP 50? Po co skonczyc o torze poniewaz tzn ze bedzie wiecej ruch przez Katolicka i Zielony Most.
Mysle, ze deweloperzy jeszcze zachowuje jak dziki wschod i tylko mysla o swoich zyskach. Trzeba prowadzic jakis podatek deweloperzy, ze 2.5% wartosc sprzedanie nieruchomosci jest skazany na rozbudowa infrastruktura. Oni mogli rozliczyc tego od podatek wiec co im szkodzi i nie zostaje burdel dla innych!! Tzn. z nowa inwestycja na Zielony Most (70+ mieszkanie bedzie budowany w najblizszym terminie) + Zielony Tarasy + Zlotowa Podkowa fundusz na infrastruktura byloby okolo 20mln zloty!!!!!!
aha, zapominalem i chyba jeszcze kilkaset albo pol miliona od Willa Melancholia
[…] Docelowo deweloper planuje przebudować układ komunikacyjny Bronowic, o czym pisaliśmy TUTAJ. […]
I Wy to kupujecie ?
Byliście Panowie na spotkaniu w SP 50 ?
To będzie jedna wielka tragedia