Awantura o “Ósemkę” i “20-tkę”
Na przystankach i FB ruszyła akcja sprzeciwu wobec przeniesienie tramwaju linii “20” z Bronowic do Cichego Kącika. Zmiana jest związana z powrotem “Ósemki” na trasę do Bronowic.
Organizatorzy rozwiesili na przystankach ogłoszenia, w których piszą:
“W związku z decyzją prezydenta Majchrowskiego serdecznie informujemy, iż od września oblegana linia tramwajowa ’20’ zniknie z trasy do Bronowic. Mimo sporego zainteresowania oraz tłoku świadczącego o zapotrzebowaniu na tę trasę, Prezydent Majchrowski zdecydował, iż z powodów sentymentalnych nie będą Państwo już mogli podróżować tą linią.”
I dodają: “Równocześnie informujemy, iż z racji tłoku na linii nr. 20 przed wakacjami, planowaliśmy dwukrotne zwiększenie częstotliwości jej kursowania od września. Linia ta miała pozostać na obecnej trasie lecz pojawiać się na przystankach co 5 min. Pragniemy Państwa poinformować, iż również te wzmocnienia zablokował Prezydent Majchrowski.”
Na Facebooku piszą jeszcze ostrzej: “Prezydent Majchrowski razem z szefem ZIKiTu Marcinko urządzili sobie z komunikacji miejskiej prywatną piaskownicę. O układzie linii nie będą już od tej pory decydować badania i realne potrzeby pasażerów, lecz sentymenty i tradycje.”
Mają rację, bo my tacy pewni nie jesteśmy? Wszak Redakcja też ma swoje sentymenty.
Jacek Majchrowski odpowiedział na Facebooku, gdzie napisał tak:
“Jeszcze kilka słów na temat zmian w komunikacji: sprawa linii nr 8, mimo że ósemka nie kursowała po swojej tradycyjnej trasie od prawie roku, często powracała. W jej sprawie mieszkańcy telefonowali i pisali do ZIKiT, interweniowała prasa, także temat jej przywrócenia był poruszany przez radnych m. in. podczas komisji na której omawiano efekty remarszrutyzacji.
Przychyliłem się do tych głosów, tym bardziej, że przedstawiono mi także merytoryczne argumenty przemawiające za takim rozwiązaniem – linia nr 8 wzmocni relację Karmelicka – Podwale – Plac Wszystkich Świętych, czyli zachodnią część pierwszej obwodnicy (po której do tej pory kursowała tylko linia nr 13), jednocześnie odciążając mocno obciążone ulice Dunajewskiego i Basztową. Spowoduje to bardziej równomierne rozłożenie ruchu pociągów tramwajowych, dzięki czemu pasażerowie, którzy do tej pory mieli pod Bagatelą do dyspozycji tylko jedna linię skręcającą w prawo, będą mieli dwie. Ilość kursów na godzinę pozostanie niezmieniona.
Linia nr 20 najmocniej oblegana była na odcinku Małego Płaszowa do Dworca Głównego/Bagateli i tam jej trasa się nie zmieni. Natomiast przywrócona trasa linii nr 8 poprawi komunikację Bronowic z centrum i południową częścią Krakowa.
Cóż, wiem, że nie ma decyzji, która zadowoli wszystkich…”
–0 Komentarz–