4000 złotych na promocję wpisu o tym, że Kraków jest zielony
Wydział Komunikacji Społecznej krakowskiego urzędu bardzo dba o kanały w social mediach, co widać w tym, że potrafi zapłacić 90 tysięcy złotych [+ aneksy] za opracowanie “polityki kreatywnej oraz komunikacji przez profil na portalu społecznościowym”. Duże pieniądze potrafi przeznaczyć także na rozmowy z mieszkańcami, które prowadzi z pomocą reklam. Szczególnie, kiedy chodzi o przekazanie, że Kraków jest zielony.
Na to w kilka miesięcy 2018 i 2019 roku wydano ponad 100 tys. złotych. Dowiedzieliśmy się o tym, kiedy okazało się, że spore pieniądze wydawano między innymi na reklamowanie postów tłumaczących, że miasto musi oszczędzać, co jest winą PiS-u.
Jednak promowanie jabłuszek pokazujących, że problemy finansowe Krakowa są winą wszystkich tylko nie władz Krakowa, to nie wszystko.
Wartych uwagi promocji było znacznie więcej i na przykład 4000 złotych przeznaczono na promocję wpisu o tym, że Kraków jest zielony.
4000 złotych na promocję wpisu o tym, że urząd dba o Nową Hutę.
3000 złotych na kolejny wpis, że Kraków jest zielony.
I kolejne 3000 złotych na przekonanie mieszkańców, że Kraków jest zielony.
Ile kosztowało przygotowanie potrzebnego do reklam wideo, nie wiem.
Ale wiem, że wszystkie powyższe promocje uruchamiano w okresie poprzedzającym wybory. Co jednak z całą pewnością nie miało z nimi nic wspólnego, bo przecież finansowanie kampanii z budżetu miasta byłoby nieeleganckie i nie przystoi urzędowi, którym kieruje prawnik.
***
Między kwotą wydaną na promocję według rejestru umów a sumą pieniędzy wydanych na wszystkie wpisy z przygotowanej przez urząd listy jest kilkadziesiąt tysięcy złotych różnicy. Poprosiłem o wyjaśnienie, skąd różnica. Nie zrobiono tego.
–2 komentarze–
[…] wiesz kiedy ja zacząłem się martwić? Kiedy na Facebooku zobaczyłem post sponsorowany tej spółki, który zresztą polubiły dwie osoby. Taki o Wesołej, z ikonografiką itp. Jeśli […]
[…] i bardzo dobrze. Tylko sam ten fakt nie sprawi, że Kraków stanie się nagle zielonym miastem. Na zielony przekaz dnia idą tysiące złotych, a w tym samym czasie inna miejska jednostka wycina tysiące drzew pod kolejne inwestycje. Zielone […]